Get Adobe Flash player

Jesteśmy wierni teatrowi - na żywo !

Nasza szkoła, realizując podstawę programową dotyczącą TIK - kontynuuje udział w ogólnopolskim projekcie artystycznym  pt. " i-TEATR". Daje to możliwość uczestniczenia naszej społeczności w wyjątkowych spektaklach teatralnych razem z innymi dziećmi na terenie całej Polski w jednym czasie, choć w różnych miejscach!

Dn. 13.04.2018 r. o godz. 9.00 - w klasie nr 20 i nr 21 zgromadzili się uczniowie klas : V b, V d , VI b, VI c, aby wspólnie poznać i przeżyć historię bohaterów lektury  pt. "Chłopcy z Placu Broni". Cóż można napisać o tym wydarzeniu? Na pewno to, że nie tylko treść , ale także - zaskakująca forma widowiska, nawiązująca do współczesnych czasów, spowodowała, że uczniowie reagowali bardzo żywo na zaprezentowane w nim sceny. Plac zabaw " Chłopców z Placu Broni " staje się polem walki chłopców ze współczesnego sportowego boiska.
Czasem w życiu zdarzają się takie książki, które może nie wywołują wielkich, narastających emocji, ale po przeczytaniu zajmują pozycję w głowie w obszarze dzieł, o których się nigdy nie zapomina. Bez żadnych wątpliwości do takich dzieł można zaliczyć powieść „Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnara, węgierskiego pisarza. W oryginale tytuł brzmi „A Pál utcai fiúk”, co w tłumaczeniu znaczy "Chłopcy z ulicy Pawła". Książka podbija serca czytelników już od ponad stu lat. Bezsprzecznie o jej wartościach świadczy fakt, że została zapisana do światowego kanonu literatury dzieci i młodzieży: "...Utwór, pomimo tego, że nie jest jednym z najdłuższych, sprawia wrażenie bardzo rozbudowanego, głębokiego. Akcja toczy się wokół grupy chłopców, gdzie najważniejszą postacią jest młodziutki chłopiec - Nemeczek. Bez wątpienia jest to jedna z niewielu, a nawet jedyna z postaci literackich, przy których zakręciła mi się "łezka w oku"...".  Spektakl był przykładem adaptacji, przekazującej widzom uniwersalnego systemu bezcennych wartości, takich , jak : odwaga, przyjaźń, lojalność, empatia, zdolność do poświęceń. Zdaniem recenzentów tego spektaklu : "...
fabuła powieści Ferenca Molnara to jedynie pierwszy poziom interpretacji tego spektaklu, przeznaczony dla młodszych widzów. Kolejne – skierowane do młodzieży i dorosłych – są znacznie ciekawsze i to właśnie one stanowią o wartości tego przedstawienia...". Nasi uczniowie mieli okazję tego doświadczyć, dzięki wprowadzeniu możliwości brania udziału w w/w  projekcie, którego koordynatorem  w szkole jest p. Dorota Kusibab, we współpracy z p. Małgorzatą Michalik.

Dziękujemy dyrekcji naszej szkoły za umożliwienie realizacji projektu oraz  nauczycielom, sprawującym opiekę nad dziećmi podczas emisji spektaklu : p. A. Małek - Fedorowicz,   
p. A. Wrona,   p. A. Durlakowi,  p. K. Janiszek.

 

                                                                                                                                                    D i M